יום חמישי, 1 במאי 2014

שיחות קודש - מאת כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

תמונה: ‏שיחות קודש - מאת כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א:

וכך אומר רבנו ר' נחמן מברסלב שאין רשעים כלל וכלל אין כזה מושג רשעים אלא פשוט חסר להם לאחד מח לשני לב ולאחר כליות פשוט הם לא בריאים וצריך לעשות להם השתלת אברים זה כמו שאדם נהיה צמח רח"ל והוא פתאום מתחיל לא להכיר את הוריו ואחיו כך זה אצל האפיקורסים פשוט חסר להם חלקים במח ולכן הם לא מכירים את ה' לא מכירים את האבא שלהם, בזמנינו שהטכנולוגיה התפתחה והיום משתילים אברים בגשמיות וכמו שאומר ר' נתן בליקו"ה הל' אומנין שכל מה שהעולם מתפתח זה  כדי להראות שגם ברוחניות זה כך וזה מה שנעשה שצריך לעשות, להשתיל אברים לרשעים כי באמת אינם רשעים כלל וכלל רק חסר להם אברים וע"י הזמירות של הבוקר לפנות בוקר לפני עלות השחר עי"ז משתילים להם אברים ומקבלים לב מח וכל מה שחסר להם.

אצל ר' נחמן מברסלב אין כזה דבר רשעים רק פשוט חסרים האברים כי באמת האברים הם בעצמם מלמדים לאדם מה לעשות העין צועקת מיד אל תסתכל! וכך כל האברים צועקים לאדם לעשות את המוטל עליו, וכך מסביר ה'קדושת לוי' את האמור בהגדה "אילו קירבנו לפני הר סיני ולא נתן לנו את התורה דיינו" וכי מה לנו ומה תועלת לנו בהר סיני אילולא שנתן לנו שם את התורה? - ובאמת צריך לשאול שאלות על כל פרט ופרט האמור בהגדה לא רק את ארבעה קושיות, כי גם מה שנאמר: "אילו קרע לנו את הים ולא העבירנו בתוכו בחרבה דיינו" תמוה וכי מה היינו עושים לפני ים סוף אילו לא היה מעבירנו בתוכו, הרי היינו טובעים בים או שהמצרים היו הורגים אותנו, אלא הפשט הוא שהיה מעבירנו את הים על כנפי נשרים אבל לא היה מעבירנו בתוך הים ביבשה אלא שאז לא היינו רואים את הגילויים שראינו בים כי כשנקרע הים נקרעו באותה שעה כל הרקיעים ואז ראו כולם את כל המחזות 'ראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי".

וכן מקשה ה'קדושת לוי' על הנאמר 'אילו קרבנו לפני הר סיני ולא נתן לנו את התורה דיינו' ומתרץ שברגע שבאו להר סיני כתוב "ויחן ישראל תחת ההר בלב אחד" ואז זכו שפסקה זוהמתם ואז האברים מעצמם לימדו אותם מה לעשות האברים אמרו להם מה אסור ומה מותר, כי יש קול פנימי כזה באדם שצועק לו מה לעשות כמו בשעה שרוצה להכניס את ידו לאש יש קול הצועק שלא יגע באש כמו כן יש קול הצועק בכל איבר ואיבר, כמו שכתוב אצל אברהם שהיו כליותיו נובעות חכמה ומלמדות אותו דרכי ה' וזה היה בזכות השמירת עיניים שלו כי העין צועקת מיד אל תסתכל.

ולכן באמת אומר האריז"ל בשער הפסוקים על הפסוק "עקב אשר שמע אברהם בקולי" וכו' שאברהם שמר את העיניים ולכאורה תמוה מה הקשר בין העקבים שכתוב "עקב אשר" וכו' לעיניים? אלא שהעקבים של הבינה נכנסים לגולגולת של זעיר אנפין דהיינו שנצח הוד של אמא מתחברים עם החכמה בינה של זעיר אנפין ולכן שני העקבים הם בדיוק כנגד שני העיניים, שני העקבים של הבינה הם כנגד השני עיניים של זעיר אנפין, ולכן ע"י כל פתיחת עין ח"ו מאבד את כל החכמה שלו, ולכן כתוב אצל אברהם אבינו "וישא אברהם את עיניו" – על כל נשיאת עיניים של אברהם יש פסוק מיוחד כי אברהם לא היה מרים את עיניו – כך מסבירים הספרים הקדושים וכשה' אומר לו ללכת לעקוד את יצחק הוא הולך 3 ימים בלי להרים את העיניים ה' רק אמר לו את הכיוון והוא הולך צפונה 3 ימים ורק אחרי 3 ימים אז "וישם אברהם את עיניו" הוא מרים את העיניים לראות לאן הוא הגיע, גם אצל האיל כתוב "וישא אברהם את עיניו" כי על כל פתיחת עין של אברהם יש פסוק מיוחד, וזה מסביר ה'קדושת לוי' שכלל ישראל הגיעו בשעת מתן תורה עוד לפני שה' נתן להם את התורה לדרגא כזו שהאברים שלהם היו מלמדים אותם בעצמם מה לעשות ככל דברי התורה.

פורסם לראשונה ב - 'אור הגאולה' - הרב אליעזר ברלנד שליט"א Rabbi Eliezer Berland
ברוכים הבאים ל - 'אור הגאולה' עדכונים, דיווחים, ופרסומים שוטפים 24 שעות מהצדיק הרב אליעזר ברלנד שליט"א.
אנו מזמינים אתכם להיכנס ולהנות מהאור האין סופי של הצדיק.
rabbiberland.blogspot.com‏שיחות קודש - מאת כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א:

וכך אומר רבנו ר' נחמן מברסלב שאין רשעים כלל וכלל אין כזה מושג רשעים אלא פשוט חסר להם לאחד מח לשני לב ולאחר כליות פשוט הם לא בריאים וצריך לעשות להם השתלת אברים זה כמו שאדם נהיה צמח רח"ל והוא פתאום מתחיל לא להכיר את הוריו ואחיו כך זה אצל האפיקורסים פשוט חסר להם חלקים במח ולכן הם לא מכירים את ה' לא מכירים את האבא שלהם, בזמנינו שהטכנולוגיה התפתחה והיום משתילים אברים בגשמיות וכמו שאומר ר' נתן בליקו"ה הל' אומנין שכל מה שהעולם מתפתח זה כדי להראות שגם ברוחניות זה כך וזה מה שנעשה שצריך לעשות, להשתיל אברים לרשעים כי באמת אינם רשעים כלל וכלל רק חסר להם אברים וע"י הזמירות של הבוקר לפנות בוקר לפני עלות השחר עי"ז משתילים להם אברים ומקבלים לב מח וכל מה שחסר להם.

אצל ר' נחמן מברסלב אין כזה דבר רשעים רק פשוט חסרים האברים כי באמת האברים הם בעצמם מלמדים לאדם מה לעשות העין צועקת מיד אל תסתכל! וכך כל האברים צועקים לאדם לעשות את המוטל עליו, וכך מסביר ה'קדושת לוי' את האמור בהגדה "אילו קירבנו לפני הר סיני ולא נתן לנו את התורה דיינו" וכי מה לנו ומה תועלת לנו בהר סיני אילולא שנתן לנו שם את התורה? - ובאמת צריך לשאול שאלות על כל פרט ופרט האמור בהגדה לא רק את ארבעה קושיות, כי גם מה שנאמר: "אילו קרע לנו את הים ולא העבירנו בתוכו בחרבה דיינו" תמוה וכי מה היינו עושים לפני ים סוף אילו לא היה מעבירנו בתוכו, הרי היינו טובעים בים או שהמצרים היו הורגים אותנו, אלא הפשט הוא שהיה מעבירנו את הים על כנפי נשרים אבל לא היה מעבירנו בתוך הים ביבשה אלא שאז לא היינו רואים את הגילויים שראינו בים כי כשנקרע הים נקרעו באותה שעה כל הרקיעים ואז ראו כולם את כל המחזות 'ראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי".

וכן מקשה ה'קדושת לוי' על הנאמר 'אילו קרבנו לפני הר סיני ולא נתן לנו את התורה דיינו' ומתרץ שברגע שבאו להר סיני כתוב "ויחן ישראל תחת ההר בלב אחד" ואז זכו שפסקה זוהמתם ואז האברים מעצמם לימדו אותם מה לעשות האברים אמרו להם מה אסור ומה מותר, כי יש קול פנימי כזה באדם שצועק לו מה לעשות כמו בשעה שרוצה להכניס את ידו לאש יש קול הצועק שלא יגע באש כמו כן יש קול הצועק בכל איבר ואיבר, כמו שכתוב אצל אברהם שהיו כליותיו נובעות חכמה ומלמדות אותו דרכי ה' וזה היה בזכות השמירת עיניים שלו כי העין צועקת מיד אל תסתכל.

ולכן באמת אומר האריז"ל בשער הפסוקים על הפסוק "עקב אשר שמע אברהם בקולי" וכו' שאברהם שמר את העיניים ולכאורה תמוה מה הקשר בין העקבים שכתוב "עקב אשר" וכו' לעיניים? אלא שהעקבים של הבינה נכנסים לגולגולת של זעיר אנפין דהיינו שנצח הוד של אמא מתחברים עם החכמה בינה של זעיר אנפין ולכן שני העקבים הם בדיוק כנגד שני העיניים, שני העקבים של הבינה הם כנגד השני עיניים של זעיר אנפין, ולכן ע"י כל פתיחת עין ח"ו מאבד את כל החכמה שלו, ולכן כתוב אצל אברהם אבינו "וישא אברהם את עיניו" – על כל נשיאת עיניים של אברהם יש פסוק מיוחד כי אברהם לא היה מרים את עיניו – כך מסבירים הספרים הקדושים וכשה' אומר לו ללכת לעקוד את יצחק הוא הולך 3 ימים בלי להרים את העיניים ה' רק אמר לו את הכיוון והוא הולך צפונה 3 ימים ורק אחרי 3 ימים אז "וישם אברהם את עיניו" הוא מרים את העיניים לראות לאן הוא הגיע, גם אצל האיל כתוב "וישא אברהם את עיניו" כי על כל פתיחת עין של אברהם יש פסוק מיוחד, וזה מסביר ה'קדושת לוי' שכלל ישראל הגיעו בשעת מתן תורה עוד לפני שה' נתן להם את התורה לדרגא כזו שהאברים שלהם היו מלמדים אותם בעצמם מה לעשות ככל דברי התורה.

פורסם לראשונה ב - 'אור הגאולה' - הרב אליעזר ברלנד שליט"א Rabbi Eliezer Berland
ברוכים הבאים ל - 'אור הגאולה' עדכונים, דיווחים, ופרסומים שוטפים 24 שעות מהצדיק הרב אליעזר ברלנד שליט"א.
אנו מזמינים אתכם להיכנס ולהנות מהאור האין סופי של הצדיק.
rabbiberland.blogspot.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה