יום ראשון, 27 באפריל 2014

שיחות קודש - מאת הצדיק הרב ברלנד

שיחות קודש - מאת כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א:

אם אדם לא מתעורר בתשובה יורד הצדיק עד שער החמישים! ממשיך לו את הצדיק הארוכה -דער לאנגר צדיק-, כמו ירבעם בן נבט שתפסו בבגדו כי הצדיק יורד לתוך נו"ן שערי טומאה של כל אחד אפי' (כירבעם) שכבר עשה שני עגלים וכבר מחטיא את ישראל ומכריז שמי שיעלה לירושלים ידקר בחרב! בתבור עמדו מחסומים ושאלו כ"א לאן אם אמר שעולה לירושלים הרגו אותו מיד! ואם אמר שהולך למקום אחר אז היה מעקב של פרש אופנוען אם נסע ועובר את שכם לכיון ירושלים מיד הורגים אותו! ה' אמר אני לא כזה מחמיר (מי שלא לרגל עובר רק בלאו לא חייב מיתה) הם החמירו כאלו חומרות כל החומרות שבעולם היו עושים (נגד מי שעלה לרגל..). אז אדם נפל לכל נ' שערי טומאה כבר עשה ב' עגלים השם תופס אותו בבגדו (ואומר לו חזור בך) למה דוקא בבגדו? כי ירבעם היה הבגד של יוסף! שתפסה (אשת פוטיפר) בבגדו כמ"ש בשער הפוסקים כי הבגדים של הצדיק זה נשמות! והוא היה הבגד של יוסף. אז אמר לו ה' אני לא כועס עליך! כי כל מה שאדם חוטא זה כי נגע בו בת פרעה נגע בו אשת פוטיפר כי כל נגיעה מזה באים הטומאות הנוראות, הצדיק דן אותך לכף זכות לא צריך להשבר כ"כ להיות ביאוש אני אציל אותך!! אתה הבגד של יוסף אתה הגלגול של יוסף. אבל בא תעשה תשובה ע"י הצדיק הצדיק יחזיר אותך בתשובה! הצדיק קודש קדשים יורד עד נ' שערי טומאה ויחזיר אותך אפי' מנ' שערי טומאה. הצדיק מעורר את כולם. אבל אז הוא (היינו ירבעם) שואל מי בראש? מה זה מי בראש? שאלה הכי טיפשית מי בראש, ה' תופס אותך בבגד ה' מדבר איתך ואתה שואל כאלו שאלות טפשיות מי בראש? מה השטויות האלה, אלא הוא שאל על הראש שלו! מי מכניס לי בראש את הרהורי התשובה האלו ממי זה בא? ממני עצמי או מדוד המלך? כל מה שיש לאדם הרהורי תשובה זה בא מהצדיק האמת!, אז (ירבעם אמר) אם זה בא ממני (מהראש שלי) אז אני מוכן לעשות תשובה אבל אם זה בא מדוד אני אחכה עד שאתעורר מעצמי אני לא מוכן שהצדיק יחזיר אותי בתשובה (אז ה' אמר לירבעם) אם ככה אתה אבוד לגמרי כל מה שתעשה בעולם כל הרהור תשובה זה הכל בא מהצדיק!!! תמיד זה יבא מהצדיק, אפילו אם תתעורר בעוד אלף שנה זה יהיה מהצדיק, אתה לא יכול להתעורר (לבד) כי כפולח ובוקע בארץ נפזרו עצמנו לפי שאול, אתה אפילו מליארד שנה לא תעשה תשובה, מתי שתעשה תשובה זה מהצדיק אפילו עוד מליארד שנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה