יום ראשון, 27 באפריל 2014

הצדיקים מוסרים את נפשם ושמם למען עם ישראל

זו דרכם של הצדיקים - מוסרים את נפשם ושמם למען עם ישראל:

פעם אחת ר' אלימלך זיע"א חשב בדעתו לפשפש במעשיו ולעשות תשובה, אך לא מצא שום עבירה חלילה שעשה. ולפתע חשב לעצמו והכניס את ידיו אל תוך אש והחל שורף את ידיו, שמא אולי נתן מכה לאימו בזמן שהיה תינוק בזמן שהיניקה אותו...

המוהרא"ש שליט"א אמר שאין לתאר ואין לשער את מעלת ר' אלימלך זי"ע, וגם ר' נחמן מברסלב זי"ע, הפליג במעלת ספרו ה"נועם אלימלך" והפליג מאוד במעלת הספר ואף על פי כן אמר שמעלת המחבר גדולה אף יותר. ואמר רבנו ז"ל שבמעשה של שבעה בעטליר'ס בסיפורי מעשיות, עם האנשים שכל אחד סיפר כמה הוא זוכר... שאחד אמר "אני זוכר גם כשחתכו את התפוח מהעץ" והשני אמר "אני זוכר גם שהתחיל להתרקם הפרי" וכו'. אמר רבנו ז"ל שאחד מהם מסובב על ר' אלימלך (וכנראה לא סיפר מי מהם).

פעם ר' זושא אחיו של ר' אלימלך שאל אותו מדוע רואים אצלו כל הזמן ניסים ומופתים גלויים, ענה לו ר' אלימלך "בגלל האחדות של החסידים שלי". כל כך הייתה לר' אלימלך ענווה גדולה, שכשהיו באים אליו בבקשות שיתפלל עליהם, כגון אחד בלי פרנסה, אחד בלי ילדים, אחד בלי זיווג, היה ר' אלימלך צועק לעצמו "מיילך (אלימלך) מיילך אתה חטאת! ובגללך אין לפלוני ילדים!" וכן לכל אחד היה צועק לעצמו "מיילך מיילך אתה חטאת! ובגללך אין לפלוני שלום בית!". וכך תלה את כל הייסורים של כולם על עצמו.

פעם מתנגד אחד הגיע לביתו של בעל התני"א זי"ע והתחיל להתפלפל איתו בדברי תורה. ושאל אותו מתנגד את בעל התניא: "ידעתי כי יש ספר חסידות חדש בשם ה"נועם אלימלך". רוצה לראות היכן שמתי אותו?", והראה לו שהספר נמצא מתחת לשולחן והרגליים שלו (של המתנגד) דורכים עליו ה' ישמור. ואמר לו המתנגד בלגלוג: "תגיד לי מה מעלת הספר הזה". ענה לו בעל התניא "אם היית שם את בעל מחבר הספר מתחת לשולחן והיית דורך עליו כמו שאתה עושה לספרו, גם אז הוא לא היה אומר לך כלום מחמת שפלותו".

ר' אלימלך זצ"ל היה משליך עצמו בתוך מקומות של נמלים וחרקים והיה מסגף עצמו בכל מיני סיגופים קשים מאוד. וברגע שהיו עוקצים אותו וגופו היה שורף היה צועק "מיילך מיילך! אפילו עכשיו אתה עדיין מרגיש גשמיות!".

אמר, שהספר מוסר שלו הכי גדול הוא השעון. להסתכל שכל דקה שעוברת לא תחזור יותר. והמוות מתקרב ואין מנוס. ובתפילת שמונה עשרה היה פתאום אוחז בשעונו מכיוון שהיה מגיע לביטול כל כך גדול שהיה צריך לאחוז בדבר גשמי בשביל להישאר בגופו.

היה סובל מבזיונות ושפיכות דמים גדולה מאוד. ופעם אמר "אם יפסיקו להציק לי שנתיים אני מביא גאולה לעולם". ואף על פי כן לא שמעו לו. זכותן יגן עלינו ועל כל ישראל אמן.


פורסם לראשונה באור הגאולה - הרב אליעזר ברלנד שליט"א Rabbi Eliezer Berland
ברוכים הבאים ל - 'אור הגאולה' עדכונים דיווחים ופרסומים שוטפים 24 שעות מהצדיק הרב אליעזר ברלנד שליט"א. אנו מזמינים אתכם להיכנס ולהנות מהאור האין סופי של הצדיק.
rabbiberland.blogspot.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה