יום שישי, 25 באפריל 2014

האמת על הצדיק מתחילה להתגלות


'האמת על הצדיק מתחילה להתגלות':


אחרי תקופה ארוכה שהרב ברלנד קיבל על עצמו ביזיונות ומחה בכל אלו שניסו להגן עליו ואף עשה תחבולות ואמר דברים להגביר את הביזיונות נגדו (עיין בשבחי הר"ן סדר נסיעתו לא"י שגם רבינו נהג כך), כדי לקיים את מה שרבינו אומר בתורה ר"ס שצדיק גדול ע"י שהוא מקבל על עצמו כל הביזיונות ומוסר את שמו שהוא נפשו עד שכולם מדברים נגדו, ע"י זה הוא יכול להציל את כל עם ישראל משואה ויותר, וזה בבחינת מסירות נפש ממש עיי"ש. ובאמת אנחנו לא מבינים כלום מהנהגות הצדיק ו"הנסתרות לה' א-לקינו". אבל בתקופה אחרונה אנחנו רואים בחסדי ה' שנתנו רשות משמים לטהר את שמו של הצדיק, ולאט לאט האמת מתגלה.


האר"י הקדוש אומר על הפסוק "צדיק כתמר יפרח" שזה סופי תיבות קֹרַח. כי ע"י קרח עצמו יתגלה גדולת הצדיק בעולם, כי עכשיו שכולם מדברים נגדו אז כל אחד רוצה לדעת מי זה האדם שכולם מדברים עליו, ואז אפשר לגלות מי הוא באמת, דברים שלא היה באפשרות להגיד קודם לכן.


וכן "צדיק כתמר יפרח", כי גם קֹרַח עצמו סופו לעשות תשובה ולהיות צדיק. כי כתוב במשנה "איזו היא מחלוקת שאין סופה להתקיים, זו מחלוקת קרח וכל עדתו (אבות ה, יז)" בסוף לא יהיה שום מחלוקת! כי קורח ועדתו יעשו תשובה! יהיה להם כזה ביטול למשה שעל ידם דווקא יתגלה גדולת משה רבינו בעולם, והם ילכו ויפרסמו את זה בכל העולם כולו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה