יום שלישי, 29 באפריל 2014

אמונה וביטחון - מאת כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

אמונה וביטחון - מאת כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א:

הרבי אמר - לה‘ אסור לוותר! תצעק! תתחנן! תבקש גדולות ונוראות, תבקש פלאי פלאות, תבקש הכל! מי שמוותר לה‘...שיוותר, אבל שידע - זה על חשבונו האישי, אתה רוצה לוותר, בסדר לא מכריחים אף אחד להתפלל לבקש כל מה שהוא צריך, אבל למה לוותר? הרבי אומר שאסור לוותר בשביל מה לוותר? הרי יש לה‘ הכל! יש לו והוא נותן! ואפשר להוציא ממנו ולסחוט ממנו כל מה שצריך, למה שתוותר לו? מה, יחסר לו משהו? אל תדאג אם הוא יתן לך לא יחסר לו דבר, לא צריך לרחם עליו, אל תדאג, לא יהיה לו קשה לתת לך. אז אם הוא יתן לך הכל ולא יחסר לו דבר, למה שתוותר? רק מה קורה לנו, למה אנחנו מוותרים? כי אנחנו אנשים מנומסים, אנחנו אנשים עדינים, אנחנו רגילים שאסור לבקש יותר מדי, רגילים שאסור להטריח יותר מדי, הטבע הזה הרגילות הזאת צריך אותה כלפי בני אדם, צריך בכל הכוחות להתנהג בדרך ארץ, בעדינות כלפי בני אדם, אסור להטריח, אסור לבקש יותר מדי, אבל כלפי ה‘ יתברך כמה שתטריח יותר, כמה שתבקש יותר תזכה ליותר ניסים, ליותר ישועות.


מסופר על הסבא של הרבי, רבי נחמן מהורדענקער - הבעל שם טוב הציע לו שידוך את האחות של רבי יצחק טרוביצער שאל רבי נחמן מהורדענקער את הבעל שם טוב הקדוש מה יקרה אחרי החופה? אמר לו הבעל שם טוב ברוח הקודש יהיה לכם בן ואשתך צריכה להסתלק מן העולם, תשאל אותה אם היא מסכימה להתחתן על דעת זה, סיפרו לה את הסיפור והיא ענתה כן אני מסכימה על דעת זה. שנולד הילד עמד רבי נחמן מאחורי הדלת ושמע את אשתו מתפללת ומתחננת לה‘ שיתן לה חודש אחד לחיות בשביל לראות את הילד, ואז אמר ”אוי אוי הייתה עכשיו שעת רצון והיא יכלה לבקש כל החיים לראות את הילד, היא יכלה לבטל את הגזרה לגמרי“.


אדם צריך להתרגל לבקש את הכל, לבקש על כל דבר שהוא צריך בחיים, אף פעם לא להתעסק בדברים קטנים, הרצון תמיד צריך להיות אין-סוף הבקשות צריכות להיות אין-סוף, דוד המלך גילה איזה סעיף שם בחוקים למעלה, הוא גילה איזה חוק שאפשר לבקש מה‘ מה שרוצים, יש חוק שמה למעלה שמי שבא ומתפלל ומבקש נותנים לו. תשתמש בחוק הזה! זה חוק אצל ה‘! אל תשאל שאלות מדוע ולמה, יש חוק! תשתמש בחוק! מה אתה מפחד להשתמש בחוק הזה? כתוב בחוק הזה שאתה בן של ה‘, אתם בנים של ה‘! ואם תגידו איזה בנים אנחנו, איזה ילדים אנחנו, לא מגיע לנו, אנחנו שוברים לו לאבא את הכל בבית, הופכים לו את הבית, הורסים את הכל, אז תדעו שכתוב עוד סעיף בחוק הזה - והוא (”בני אתה אני היום ילידתיך“תהילים ב‘) דוד גילה עוד סעיף נסתר שכל אחד נקרא בן של ה‘ וכל אחד נולד ברגע זה, תדע לך היום נולדת - מי זוכר מה שהיה אתמול, מי זוכר מה שהיה לפני רגע, ולכן אומר הרבי צריך לבוא להתפלל ולבקש ולצעוק ולא לעזוב את ה‘.

אם אדם יתפלל לה‘, יבטח בה‘ אז הוא יראה כאלה ניסים וכאלה נפלאות שאי אפשר בכלל לתאר אותם, לכן צריך לא לוותר לה‘, לבקש להיות כמו אברהם יצחק ויעקב, כמו דוד המלך, כמו כל הצדיקים הגדולים.בדרך כלל האדם רחוק מתפילה בכוונה ולכן הוא לא מקבל את מה שהוא רוצה, ואז בא היצר הרע ואומר לו, הנה תראה התפללת ולא קיבלת! אדם צריך לעשות את החשבון נפש למה לא קיבלתי? כי לא התפללתי בכוונה. אבל היצר הרע מטשטש לו את האשמה ורוצה שאדם יתלה את האשמה בה‘ יתברך - כמו שכתוב ”אוולת אדם תסלף דרכו ועל ה‘ יזעף ליבו“ )משלי יט‘, ג‘( - האוולת שבבן אדם, החוסר אמונה שבו זה מסלף לו את הדרך! זה מעכב לו את הישועה,
אם אדם היה בוחן את עצמו היה רואה שכל מה שהוא לא קיבל כי הוא לא התפלל בכוונה ובמסירות נפש.


באמת צריכים מסירות נפש עד שנכנסים לעבודת התפילה, צריכים פשוט מסירות נפש להתנתק מהמחשבות. אדם כל היום חושב על כסף, על הבית על הילדים, על מה שהוא יעשה עוד שעה, לאן הוא ילך? המח שלו עובד מיליון מחשבות בדקה, איך מתנתקים מהמיליון מחשבות האלה - לזה צריכים מסירות נפש על קידוש ה‘, בשעת התפילה צריכים להסכים למות, באותו הרגע של התפילה צריכים לדעת שה‘ מנהל את העולם, הוא מלך העולם, הוא עושה הכל! תן לו לנהל את העולם אל תעזור לו, אדם עם המחשבות שלו רוצה לעזור לקב“ה לנהל את העולם, אתה רק תתפלל בכוונה מילה מילה אות אות תשב בשקט תן לו לנהל לבד את העולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה