יום שלישי, 22 באפריל 2014

הצדיק הרב אליעזר ברלנד שליט"א ביוגרפיה

ביוגרפיה
הרב אליעזר ברלנד (נולד בכ"ג בטבת תרצ"ח; 26 בדצמבר 1937) הוא מנהיג אחד הפלגים המרכזיים בחסידות ברסלב, מייסד וראש ישיבת "שובו בנים" ברובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים, נחשב למנהיג של קהילה גדולה בחסידות ברסלב.

הרב ברלנד בן ה-75, נשוי ואב לשישה, נולד למשפחה ליטאית חרדית.

החל מגיל 17 וחצי למד במשך שלוש וחצי שנים בישיבת כנסת חזקיהו בכפר חסידים. בגיל 21 התחתן. לאחר נישואיו למד במשך כחודש בכולל פוניבז'ולאחר מכן בכולל וולוז'ין בבני ברק. במשך תקופה למד ב"חברותא" עם הסטייפלר שעה ביום. התקרב לחסידות ברסלב ולמד את תורתה מפי הרב לוי יצחק בנדר, הרב שמואל שפירא ועוד.

לאחר שהשתלם בלימודי החסידות, החל הרב ברלנד לעסוק בהחזרה בתשובה ובבניית מוסדות חינוך של החסידות. לפני כ-40 שנה הוא הקים את הישיבה הראשונה בבני ברק ולאחר מכן פתח את ישיבת "שובו בנים" בבירה.

קהילתו של הרב ברלנד, רק בירושלים, כוללת כ-700 משפחות, מתוכן 40% משפחות של חרדים מבטן ומלידה, שהתקרבו דרכו לחסידות ברסלב. הקהילה שלו כוללת ספרדים ואשכנזים כאחד, ללא הבדל.

הרב התמיד לנסוע לקיבוצים ופעל להחזרה בתשובה בקרב "האתאיסטים הגדולים ביותר", כמו גם בקרב קהילות במצב סוציו-אקונומי נמוך באזורי פשיעה.

הרב ברלנד זה יהודי עם נוכחות בולטת במיוחד. "יש לו כריזמה פשוט מיוחדת ואנשים אוהבים אותו ורואים בו אב", "הוא נותן יחס לכל אחד, מגדול ועד קטן, ואין אצלו היררכיה. הוא לא מחזיק בנכסים ואין לו אפילו חשבון בנק. את כל מה שהוא מקבל הוא מחלק לנזקקים".

"נושא הקדושה מאוד חשוב בברסלב ואצל הרב זה מאוד מודגש. אם זה שמירת העיניים, טבילות במקווה ודברים נוספים". לדבריו, "הדבר החשוב ביותר - וזה מה שמושך רבים אליו, היא העובדה שהוא לא מכונס בחדרו, אלא כל אחד יכול לראות שאת כל מה שהוא דורש בשיעורים שלו הוא מבצע בעצמו, אם זה שעות הלימוד הרבות ומיעוט בשעות השינה ובכל דבר".

גדולתו של הרב נודעת גם בקרב ציבור המתנחלים, ובעיקר בקרב נוער הגבעות. רבים מהם באים לשיעורים שלו ונוסעים איתו לקברי צדיקים ולאומן מידי ראש השנה.
רבים מעריצים אותו ואומרים שבגלל "ההתנהלות האבהית" שלו כלפיהם, הם בכל מקרה יישארו נאמנים לו.


תלמידיו הותיקים:

הרב שלום ארוש - ראש ישיבת חוט של חסד ירושלים.
הרב עופר ארז - ראש כולל ומזכה הרבים בארץ ובעולם.
הרב שמואל שטרן - ראש ישיבת נחלי נצח ירושלים.
הרב מאיר שלמה - ראש ישיבת נחלת אברהם בבני ברק.
הרב מיכאל גול - ראש ישיבת מגיני ארץ בירושלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה