יום שישי, 25 באפריל 2014

פרשת השבוע 'קדושים' מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א:

 "כל העבודה שלנו זה אהבת חברים. רק על ידי אהבת חברים אפשר לקבל את אור התורה, אפשר לקבל את האור של רבינו. אהבת חברים זה התנאי הראשון שהתפילה תתקבל. דבר ראשון זה אהבת חברים בלב ונפש, שכל אחד יהיה מוכן למסור את החיים שלו למען השני, ממש למסור את כל מה שיש לו למען השני, למסור את נפשו, גופו, ממונו, זמנו, כוחו, ומוחו לחבר שלו, ורק אז אדם יזכה למוח וללב דקדושה.


אם יש איזה פירוד בין אחד לשני, אם אנשים לא כנועים אחד לשני אז התפילות לא מתקבלות. כמו שאומר "היהודי הקדוש" ששניים יושבים לשתות כוס תה וכל אחד מאמין שהשני יותר טוב ממנו, הוא מרגיש בושה מהשני, מרגיש יראה מהשני, מיד נמחלים כל עוונותיו.


כתוב באיגרת הרמב"ן שאדם מדבר עם השני הוא צריך ממש להתיירא, להרגיש בושה ופחד מכל אדם, מכל יהודי. מה זה נקרא לפחד? לפחד שמא אני יפגע בו, שמא אני יעליב אותו, אולי אני אגיד איזה מילה והוא יפגע.


עיקר הנסיון זה כשמשפילים את האדם, ופוגעים בו, ועושים לו יסורים והוא בא בכל זאת ואוהב את השני, מחבב אותו, אין לו שום קפידה על השני, להיפך! הוא מרחם עליו כי הוא יודע שאיזה רוח רעה, רוח שטות נכנסה בו. אז בשביל זה אני אפסול אותו?אתה רוצה להתחיל לקיים את "ואהבת לרעך כמוך"? קודם כל תקיים מה שאתה שונא שעושים לך, אל תעשה לשני )שבת לא.(, זה יותר קל מ"ואהבת". אתה לא אוהב שמעליבים אותך, אל תעליב את השני! אתה לא אוהב שמדברים אליך לא יפה, אל תדבר לשני לא יפה. אתה רוצה שבני ביתך יכבדו אותך, תכבד גם אתה אותם."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה